March 5, 2011

3. nädala ülesanne - biheivioristlik õpidisain


Mina suhtun biheivioristlike õpimudelisse positiivselt, kuna arvutiõppes see mudel  leiab palju rakendamist. Tegelikult iga uue programmi õppimine ongi biheivioristlik tegevus:  tavaliselt hakkab kasutaja vajutama kõiki nuppe ja jälgib kuidas programm reageerib ja mis ekraanil toimub. Niimoodi avastab ta vajalikke nuppe ja nippe; mitu korda neid kasutades jäävad nad meelde ja oskus automatiseerub. Tavaliselt kasutaja eriti ei süvene sellesse kuidas tehniliselt  programm töötab, piisab teadmisest, et kui vajutan näiteks disketti nupule, siis mulle pakutakse oma tööd salvestada. Klassikaline  biheiviorism:  stiimul – reaktsioon.

Kuna ise olen kiirklahvide suur fänn, siis minu õpidisaini idee on seotud shortcut’ide õppimisega. Aluseks võtsin Sireti poolt pakutud mäng Eesti linnadega, mis mulle väga meeldis. 

Mäng  CTRL+?




Kes õpib? MS Word, MS Excel (vajadusel muu programmi) õppija
Mida õpib? Programmi põhilisi kiirklahvikombinatsioone
Kuidas treenitakse?
Eelkõige pakutakse teooriat. Näidatakse kiirklahvikombinatsioone ja seletatakse miks vastav kombinatsioon on valitud (nt CTRL+B, B-Bold rasvane šrift; CTRL+L, L- left vasakule joondamine jne). Peale teooriat pakutakse ennast proovile panna - ekraanile ilmub käsk ning õppija peab sisestama klaviatuurilt vastava kombinatsiooni, arvuti koheselt annab tagasiside – kas vastus on õige või vale. Vale kombinatsiooni puhul pakutakse uuesti proovida kuni õige kombinatsioon on sisestatud.
Kordamine?
Jah. Õppija saab harjutust korrata
Kuidas stimuleeritakse õppimist (negatiivne või positiivne tagasiside)?
Antakse mõlemad tagasisided
Interaktiivsus?
Interaktiivsus õppija ja arvuti vahel, arvuti annab tagasiside iga kombinatsiooni kohta.
Võistlusmoment?
Programm arvutab punktisumma, seega võistlus moment olemas.

No comments:

Post a Comment