April 2, 2011

8. nädala kodutöö. Õues- ja m-õpe

Loetud artiklitest jäi kõlama mõte, et tehnoloogia pärast inimesed kaugenenud loodusest, aga nüüd m-õppe kaudu tehnoloogia aitab uuesti loodusele lähedasem olla. Õppimine vabas õhus, tihedalt kokku puutudes reaalmaailmaga ja loodusega, kindlasti soodustab motivatsiooni tõusu, huvi ja heameele tekkimist. Ise olen mitu korda osalenud õuesõppes ning jäid vaid positiivsed muljed.

Näitena valisin GPS-mängu ShutterSpot, ise olen selles mängus ka mänginud. Reeglid - mängujuht annab ette komplekti fotosid; mängijad peavad ära arvama, kus iga pilt tehtud ja külastama neid kohti, saates võimalikult täpsed koordinaadid.

Võimalikud uurimisküsimused sõnastatud järgmiselt:

Millised uued oskused ja teadmised koguvad osalejad ShutterSpot mängu jooksul?
Meetod: intervjuu

Kuivõrd erinevalt tajuvad selle mängu õpilubavusi lapsed (4-5 klass) ja täiskasvanud mängijad?
Meetod: intervjuu

Mõlema küsimuse puhul meetodiks valisin intervjuu, kuna intervjuu käigus on võimalik sügavamalt probleemi uurida ja rohkem infot koguda (nähtavad ka inimeste emotsioonid, hääle toon).

1 comment:

  1. Lubavuste osas tasuks ka mõelda, mis lubavuste olemasolu on programmeerinud mängu sisse mängu loojad. Kas õppijad (lapsed, täiskasvanud) neid lubavusi kasutasid ja märkasid?

    Teiseks, teadmiste ja oskuste mõõtmiseks pole intervjuu parim meetod. Teadmisi saad ikkagi objektiivselt mõõta (nt. test või siis probleemõlesande lahendamine, mis neid teadmisi nõuab), oskusi saaks mõõta ka vaatluse abil.

    ReplyDelete